GDPR برای استراتژی های رسانه های اجتماعی چیست؟

در پایان ماه مه سال ۲۰۱۸ ، قانون جدیدی به وجود خواهد آمد که متمرکز بر تضمین محافظت از داده های قوی برای مشتریان در اتحادیه اروپا است.
اتحادیه اروپا

مقررات عمومی حمایت از داده ها (GDPR) قبلاً طی چند سال گذشته به روشی غیر رسمی اجرا شده است ، اما امسال رسماً عملی می شود. این یک موضوع پرطرفدار در فضای فناوری امروز و به ویژه در حوزه بازاریابی دیجیتال است ، زیرا با توجه بیشتر به حفظ حریم خصوصی ، ممکن است به این معنی باشد که بازاریابان دسترسی کمتری به نوع داده مورد نیاز برای ایجاد کمپین های دیجیتال موفق دارند.

دیجیتال

اما چقدر علت نگرانی وجود دارد؟ این برای داده های فنی و بزرگ چیست؟ و چگونه GDPR بر بازاریاب های دیجیتالی که به طور فعال در رسانه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند ، تأثیر خواهد گذاشت؟

GDPR چیست؟

گرچه این سیاست در درجه اول برای شهروندان اتحادیه اروپا انجام می شود ، اما همچنین افرادی که اطلاعات شخصی مبتنی بر اتحادیه اروپا را در اختیار دارند ، نیز پوشش می دهد. تمرکز آن اطمینان از این است که مصرف کنندگان از حقوقی مانند:

     

  • حق پاک کردن
  •  

  • حق محدود کردن
  •  

  • حق اعتراض
  •  

  • اطلاعیه های اطلاعاتی

با این قانون جدید ، شرکت ها باید درمورد نحوه جمع آوری داده های شخصی برای اهداف بازاریابی صریح و واضح باشند ، و از آنها بخواهند مجوز مشخصی را برای جمع آوری و همچنین ارائه دلایل خاص برای مصرف کنندگان از آنها بخواهند.

یک هدف جلوگیری از نگه داشتن مشاغل در داده ها برای مدت طولانی و استفاده از آنها نیست – اساساً این سیاست تاریخ انقضا را برای استفاده از داده ها قرار می دهد.

هنگامی که شرکتها وجدان کسب می کنند ، در هنگام دستیابی به اطلاعات و استفاده از داده ها ، این عادت را دارند که شفافیت کاملی را ارائه دهند.

هدف این سیاست ارائه بهینه از شهروندان اتحادیه اروپا است و داده های آنها از سوءاستفاده محافظت می شود و کاملاً تحت کنترل آنها باقی می ماند. یک بخش از سیاست هایی که این امر را تضمین می کند این است که به مصرف کنندگان امکان برداشت رضایت را می دهد.

کسانی که نتوانند از GDPR پیروی کنند ممکن است با جریمه هایی معادل حداکثر ۴٪ از گردش مالی سالانه یا ۲۰ میلیون یورو مجازات شوند.

چه چیزی اطلاعات شخصی را تشکیل می دهد؟

GDPR داده های شخصی را به عنوان هر چیزی که می تواند به عنوان بخشی از شناسایی مورد استفاده قرار گیرد ، طبقه بندی می کند. علاوه بر نام واضح ، شماره تلفن و آدرس ها ، این موارد همچنین شامل می شود:

     

  • اطلاعات بانکی
  •  

  • عکسها
  •  

  • هر شماره مربوط به حساب های مالی
  •  

  • اطلاعات پزشکی
  •  

  • اطلاعات (مانند نام) مرتبط با پست های رسانه های اجتماعی

برخی از اینها مستقیم تر از سایرین هستند و تا این حد ، آیا تشخیص “نقض” یا عدم وجود آن می تواند مشکل تر باشد.

به عنوان مثال ، فن آوری های جدیدی وجود دارد که به بازاریاب ها اجازه می دهد تا بر اساس آدرس MAC خود ، که شبیه به آدرس IP است ، خریداران را در زمان واقعی ردیابی کنند. خرده فروشان می توانند رفتار خریدار را ردیابی کنند که به خودی خود نقض کننده نیست ، اما این یک تخلف براساس بندهایی است که بر نظارت بر رفتار متمرکز می شوند – اساساً ، هر چیزی که با جاسوسی ، پروفایل یا تجزیه و تحلیل بدون مجوز برابر باشد مجازات می شود.

برای این منظور ، مهم است که مشاغل بدانند که داده های شخصی شامل شناسه های دیجیتال مانند آدرس های IP و MAC و کوکی های مورد استفاده برای ابزارهای آنالیز ، تبلیغات و چت نیز هستند.

چگونه استراتژیست های رسانه های اجتماعی می توانند برای GDPR آماده شوند

مشاغل مختلف در بسیاری از بخشها ، به ویژه مواردی که به شدت روی حوزه دیجیتالی ، مانند آژانس های دیجیتال و شرکت های فنی تمرکز می کنند ، نگران هستند که این مجموعه از قوانین ، به منظور اطمینان از احساس محافظت از مصرف کنندگان ، هنگام اجرای برجام سنگین باشد.

انتخاب فعال برای مدیران رسانه های اجتماعی مهم خواهد بود

متخصصان بازاریابی دیجیتالی که مستقیماً وظیفه ذخیره و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده ها را ندارند ، اما در جمع آوری مقادیر قابل توجهی از داده های شخصی برای فعالیت های بازاریابی قرار خواهند گرفت ، باید از مراحل خاصی که باید انجام دهند آگاه باشند. سازگار با GDPR.

یک قدم مهم در این زمینه اطمینان از ارائه گزینه های انتخابی فعال است زیرا افراد به تازگی درگیر محتوا و جریان های اجتماعی هستند. انتخاب های تلفن همراه بیشتر به رسانه های اجتماعی متصل می شوند و به طور معمول به صورت پنجره ای ظاهر می شوند که مجوز شما را از برنامه اجتماعی درخواست می کند.

اگرچه قبلاً به طور مرتب مورد استفاده قرار می گیرند ، قوانین GDPR بدان معنی است که فرم ها در مورد انواع مختلفی از اطلاعات جمع آوری می شوند و چرا به اشتراک گذاشته می شوند – به عبارت دیگر ، اعلان های مربوط به حریم خصوصی و انطباق ، معمولاً بیشتر از یکی از “کادرهای انتخاب” است تا در مورد انواع مختلف داده هایی که جمع آوری می کنند صریح باشد.

صریح تر اعلان های مربوط به حریم خصوصی در ارتباط با استفاده اجتماعی

متخصصان رسانه های اجتماعی بسیار منطقی هستندبرای اطمینان از مشارکت کنندگان در مورد نحوه استفاده از داده ها ، اعلان های حریم خصوصی واضح تر در ارتباط با کلیه فعالیت های بازاریابی خود را نشان می دهند. این امر به ویژه برای اطمینان مشتری با توجه به موارد نقض داده های اخیر از طریق فیس بوک بسیار مهم است.

یک خط مشی رسانه پاک اجتماعی ایجاد کنید

نکته دیگری که رهبران اجتماعی می خواهند از آن آگاه باشند ، ایجاد یک سیاست واضح در ساختار یک شرکت خاص است که به طور خاص به GDPR مربوط می شود. این باید یک سند دقیق و رسمی باشد که برای آموزش و اطلاع رسانی به هر کس که در مدیریت رسانه های اجتماعی فعالیت دارد ، در مورد قوانین صحیح مربوط به GDPR است. همچنین می تواند انواع خط مشی های موجود در شبکه های مختلف را تشریح کند و در مورد نحوه اصلاح خطاها بحث کند.

سایتهای مهم اجتماعی مطابقت دارند

اخیراً فیس بوک اعلام کرده است که اکنون تنظیمات حریم خصوصی جهانی دارند که سازگار با GDPR است. این بدان معناست که شفافیت با بستر اجتماعی ساخته شده است و به مصرف کنندگان اطمینان بیشتری در مورد نحوه به اشتراک گذاری داده ها روی این پلتفرم می دهد. لینکدین ، WhatsApp و سایر سیستم عاملها به طور مشابه دارای اعلامیه های مربوط به حریم خصوصی هستند که بصورت خودکار در آنها ساخته شده است ، به این معنی که مدیران اجتماعی نیازی به نگرانی در مورد هرگونه اطلاعات جمع آوری شده از طریق سایت هایی ندارند که نقض قرارداد هستند.

با این وجود ، این ایده خوبی برای بازاریابان است که از حریم شخصی و شفافیت کامل اطمینان حاصل کنند ، به خصوص اگر آنها آژانس هستند یا در غیر این صورت در مورد میزان استفاده مشتریان در گذشته از داده ها کاملاً مشخص نیست. آنها می توانند این کار را با کمک به ایجاد هشدارهای واضح و روشن درک حریم خصوصی هنگام برخورد با مشتریان و شرکای مستقر در انگلستان انجام دهند.

آماده سازی برای GDPR

شرایط GDPR بر مصرف کنندگان اتحادیه اروپا متمرکز شده است ، اما مشاغل ایالات متحده و سایر کشورها هنوز هم باید از این قوانین آگاه باشند و در صورت داشتن مشتری و مشتری در اتحادیه اروپا سازگار باشند. بخش های آمریکایی که به احتمال زیاد تحت تأثیر این سیاست قرار دارند ، شامل هر شرکت بزرگتری است که بطور معمول داده های مرزی را جمع می کند ، از جمله SaaS ، میهمان نوازی ، مسافرت و خرده فروشی.

این سیاست برای مصرف کننده هایی که در زمان جمع آوری داده ها در اتحادیه اروپا هستند ، اعمال می شود.

هر فعالیتی که بخشی از جمع آوری داده ها باشد ، نیازی به مبنای مالی ندارد ، به همین دلیل مدیران رسانه های دیجیتالی در تمام طیف ها از جمله رسانه های اجتماعی باید نسبت به این سیاست محتاط باشند.

دفتر کمیسیون اطلاعات راهنمایی را برای سازمانها و متخصصان برای بازبینی در هنگام سازگاری با GDPR تهیه کرده است.

در اینجا نکات کلیدی ذکر شده است:

     

  • درک کنید چگونه داده هایی را که دارید و آن را با سایر طرفین به اشتراک گذاشته اید به روشنی ارزیابی کنید. شما باید تصور کاملی از آنچه اکنون در دستان شماست داشته باشید تا هیچگونه نقض تصادفی صورت نگیرد.
  •  

  • روشهایی را که اکنون به رضایت خود نزدیک می شوید ، مرور کنید و نحوه دستیابی به کلیه داده ها و سوابق خود را اسناد کنید ، و درک کنید که در صورت دسترسی فرد درخواست کند چه اتفاقی خواهد افتاد.
     
  • بدانید که چگونه می خواهید اطلاعات مربوط به کودکان را مدیریت کرده و رضایت کافی را از سرپرستان بدست آورید.
  •  

  • درک کنید که در صورت نقض حریم خصوصی چه خواهد کرد و می دانید چگونه آن را گزارش کنید.
  •  

  • برای مدیریت کلیه مناطق جمع آوری داده ها و حریم خصوصی ، یک مأمور محافظت از داده را واجد شرایط یا استخدام کنید.

نتیجه گیری

اتحادیه اروپا این سیاست را عملی کرده است زیرا آنها متعهد هستند که در مقابل فناوری ، داده های بزرگ و سیاست های جهانی سازی که به طور فزاینده از داده های شخصی برای بازاریابی و سایر فعالیت ها استفاده می کنند ، از حفظ حریم شخصی اطمینان حاصل کنند. هدف تسهیل اعتماد و شفافیت و اطمینان از اینکه شرکت ها در راستای مجموعه معینی از معیارهای اخلاقی ، داده ها را مدیریت می کنند.

همه شرکت ها باید آگاه باشند که جمع آوری داده ها مطمئناً در بسیاری از فعالیت های بازاریابی دیجیتال عبور می کند. بنابراین اگر شما یک شرکت بازاریابی دیجیتال مستقر در ایالات متحده هستید اما در حال همکاری با شرکت های مستقر در اتحادیه اروپا است ، لازم است با آنها گفتگو کنید در مورد آنچه آنها عملی شده اند.

برای این منظور ، بازاریاب های دیجیتال باید از اخلاق استفاده از داده های شخصی آگاه باشند ، حتی اگر مستقیماً در ذخیره و اداره داده های جمعی مانند شرکت های بزرگ فناوری و رسانه های اجتماعی دخیل نیستند. آنها همچنین باید از آنچه نوع گرایشهای دیجیتال با فعالیتهای GDPR در ارتباط هستند آگاه باشند.

اذعان صریح چنین سیاستهایی به مصرف کنندگان نشان می دهد که شما به حفظ حریم خصوصی آنها اهمیت می دهید و می توانید در طولانی مدت به سمت تسهیل اعتماد و وفاداری مشتری گام بردارید.

About the author