آنچه ما از سئو در سال ۲۰۱۷ آموختیم

بهینه سازی موتور جستجو امسال تغییر قابل توجهی را تجربه کرد ، زیرا فهرست بندی اول موبایل گوگل نقش اساسی را در تغییر شکل بسیاری از استراتژی ها ایفا کرد.

موبایل

در این وبلاگ ، ما سال را در SEO مرور می کنیم و برخی از یادگیری های کلیدی و اقدامات لازم را برشمردیم.

سئو هنوز مرده نیست

تقریباً هر شخصی که امروز از اینترنت استفاده می کند از موتور جستجوگر استفاده می کند. از پرس و جوهای اصلی کار گرفته تا کشف محصول تا کشف اینکه آیا زنبور عسل بیش از یک زنبور وزن دارد ، هر روز ۶،۵۸۶،۰۱۳،۵۷۴ جستجو در سراسر جهان انجام می شود. علاوه بر این ، این صنعت به خودی خود ۷۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

دلار

این بازاریاب ساده لوحی است که معتقد است توانایی دستیابی به بالای آن شمع در هر مرحله از آینده قابل پیش بینی متوقف خواهد شد. با این حال ، برخی افراد این استدلال را مطرح می کنند که با ترافیک زیاد از طریق سایر کانالها ، این در واقع محتوای خوبی است که راه را در آینده راهنمایی می کند. برخی دیگر استدلال می کنند که شیوه های خوب سئو همیشه جایگاهی خواهد داشت.

گارن بیگ بنیانگذار Dyno Mapper است و او می گوید این سوال که آیا این تمرین مرده است پیچیده است.

“این به طور سیاه و سفید کاملاً مشخص نیست ، بلکه یک منطقه خاکستری است که در آن هم سئو و هم محتوای با کیفیت بالا باید در هماهنگی وجود داشته باشند تا برند بتواند در نتایج جستجو علامت تجاری خود را بسازد.”

بنابراین ، در حالی که صنعت تکامل یافته است ، سال ۲۰۱۷ باید ثابت کرد که مرده نیست.

سئو در حال تغییر است – برای بهتر

صحبت از آن سیر تحول ، ۲۰۱۷ شاهد تغییر موتورهای جستجوگر اصلی بودیم که عملکردهای خوبی را به ارمغان می آورد.

پیش از این ، الگوریتم های گوگل برای شیوه های سئو که لزوما بهترین روش نبودند ، مجاز بودند. با این حال ، سالها و سالها به روزرسانی ها این شرکت را قادر می سازد تاکتیکی که روزگاری باعث می شد یک سایت برای اولین بار در صفحه نتایج گوگل قرار بگیرد ، جریمه کند.

این موارد شامل اسپم کردن ، چاشنی کلمات کلیدی و کیفیت پایین و محتوای سنگین پیوند شده است.
اسپم

امسال ، Google به روزرسانی مرموز Fr ed را راه اندازی کرد. این واقعاً بیش از هر کسی سایتهای کم ارزش را تحت تأثیر قرار داده است.

Google در مورد به روزرسانی اخیر که گفته می شود تأثیر زیادی در سایت های محتوا داشته است حرفی برای گفتن ندارد. تجزیه و تحلیل سایتهای محتوا توسط Barry Schwartz o f SearchEngineLand از جستجوی ارگانیک گوگل “۵۰٪ تا ۹۰٪ کاهش یافته است. این یک کاهش گسترده رتبه بندی ارگانیک برای این سایت ها بود.

وی گفت: “پس از بررسی بیش از ۷۰ سایت که توسط این به روزرسانی آسیب دیده اند ، ۹۵٪ از آنها دو چیز مشترک دارند.

همه سایت ها به نظر می رسد محتوا یا فرمت های وبلاگ یا سایر محتویات مانند سایت ها محور باشند و همه از لحاظ تبلیغات در آنها بسیار سنگین است. در حقیقت ، اگر جرات بگویم ، به نظر می رسد بسیاری از آنها (نه همه بلکه تعداد زیادی) از آنها صرفاً با هدف تولید AdSense یا سایر تبلیغات تبلیغاتی ایجاد شده اند بدون اینکه لزوماً به نفع کاربر باشند. “

بروزرسانی Fred تلاشی برای اطمینان از نمایش تبلیغات با کیفیت بالا و ارائه اطلاعات مربوطه است.

در حالی که ممکن است Google موارد زیادی باشد ، تمرکز آنها روی کاربر در این تغییر مشهود بود.

ما صدا خود را پیدا می کنیم

۲۰۱۷ شاهد افزایش چشمگیر جستجوهای صوتی Google بود. فقط کافی است از بهشاد بهزادی ، مهندس اصلی در Google زوریخ سؤال کنید.

“نسبت جستجوی صوتی سریعتر از جستجوی نوع در حال رشد است.”

طبق یک مطالعه Google ، بیش از نیمی از نوجوانان آمریکایی و ۴۱٪ از بزرگسالان آمریکایی از جستجوی صوتی به صورت روزانه استفاده می کنند ، که استفاده از آن همچنان در حال رشد است. در کل ، یک از پنج جستجو از طریق جستجوی صوتی انجام می شود.

مری میکر ، شریک شرکت VC Kleiner Perkins Caufield Byers ، در این ارائه اظهار داشت که جستجوی اعلام شده از سال ۲۰۱۰ تاکنون هفت برابر شده است.

با دستیابی روزافزون دیجیتال در خانه ها – Siri ، گوگل Now ، Cortana ، Alexa و گوگل Home – این روند رو به رشد خواهد بود.

دیجیتال

در سال ۲۰۱۷ ، این افزایش نشان داد که نمایش داده شدگان جستجوی دم بلند که امروزه برای جستجوی صوتی رایج است باید مورد توجه قرار بگیرند.

محتوا پادشاه است ، اما کاربران همه چیز هستند

سال گذشته Google اعلام کرد که RankBrain به سومین عامل مهم رتبه بندی آنها تبدیل شده است:

“در چند ماه مستقر شده ، RankBrain به سومین سیگنال مهم تبدیل شده به نتیجه جستجوی جستجو تبدیل شده است.”

در سال ۲۰۱۷ ، به نظر می رسد این شرکت از اهمیت بیشتری برخوردار است

RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا نتایج خود را مرتب کند. اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسد ، کاری که انجام می دهد نه تنها بهینه سازی صفحات ، بلکه در تعامل کاربران با آن صفحات رتبه بندی می کند.

برای مثال جستجوی گوشت گاو ولینگتون را انجام دهید.

پیوندها به تغییر خود ادامه دادند

لینک سازی فاکتور مهمی در SEO و همیشه خواهد بود.

با این حال ، سال ۲۰۱۷ نشان داد که تعداد زیادی از پیوندها دیگر کافی نیست. پیوندهایی که به خودشان ربطی ندارند یا به محتوای باکیفیت نمی باشند ، کار شما را انجام نمی دهندهر خوبی

چالش برای امسال – و در آینده – تهیه و پیاده سازی لینک های با کیفیت بالا ، و همچنین یافتن Backlink های بهتر است.

Backlink

این بدان معنا نیست که همیشه بدان معنی است که بهترین Backlink ها از محبوب ترین سایت ها بدست می آیند ، اما جستجو در سایت هایی که مربوط به صنعت شما هستند ، هنوز هم بسیار مهم است.

از آنجا که ترافیک ارجاع هنوز معیار جستجوی ارگانیک است ، مخاطبین خوب اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.

در ماه مه ، Google به ناشرانی که بیش از حد به ارسال مهمان برای ایجاد پیوند اعتماد دارند هشدار داد که نگاهی دقیق تر به وبلاگ های مهمان برای کنترل لینک های مشکوک وجود خواهد داشت.

کیفیت و ارتباط پیوندهای شما در حال حاضر از تعداد آنها بیشتر است.

نتیجه گیری

سئو یک جانور در حال تغییر است. گاهی اوقات ، به ظاهر غریب ، Google کل بازی را تغییر می دهد. اما هوشیار ، با تنظیم در بازاریابان قادر خواهید بود روندها را مشخص کرده و ببیند که در کجا می روند.

حرکت به سال ۲۰۱۸ ، به این معنی است که تجربه کاربر باید اول و مهمترین چیز در ذهن شما باشد. هر صفحه باید به سرعت بارگیری شود ، خوب به نظر برسد و محتوای خوب و رضایت بخش را ارائه دهد.

این بدان معناست که جستجوهای صوتی شما باید زبانی آشنا و مکالمه داشته باشند. این بدان معناست که شما باید از راهبردهای مرده مانند ساختن لینک پیوندهای ناخواسته ، ایجاد تعداد زیادی صفحات یا تمرکز بر روی دستگاه جستجوی متمرکز قبل از شخصی که مشغول جستجو است ، چشم پوشی کنید.

با این حال ، ما همچنین یاد گرفتیم که برخی از استراتژی ها هنوز زنده و خوب هستند. تفکر طولانی مدت ، ایجاد محتوای خوب که به خوبی در بازار عرضه و تبلیغ شود و مجدداً ویرایش یا ویرایش شود ، هرگز از سبک خارج نشده است و هنوز هم باید در سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گیرد.

About the author