راهنمای نهایی اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی وعده چیزهای بزرگی است؛ منجر ، تبدیل و فروش بیشتر ، همه با کار کمتر. مشاغلی که از اتوماسیون استفاده می کنند افزایش یافته است منجر به فروش و فروش ، منجر به تولید ۱۴٪ در بهره وری فروش و ۱۲٪ کاهش در کل هزینه های بازاریابی.

برای متخصصان بازاریابی ، اتوماسیون فرصتی هیجان انگیز برای بهره وری بیشتر ، کاهش هزینه و تجربه مشتری پیشرفته ارائه می دهد. شروع سفر به صورت اتوماسیون برای تجارت شما ممکن است ترسناک به نظر برسد ، اما با توصیه درست ، آسان تر از آن است که فکر می کنید!

در این مقاله ، ما همه چیزهایی را که یک تیم بازاریابی باید در مورد اتوماسیون در بازاریابی بدانند توضیح خواهیم داد.

چگونه می توان اتوماسیون را در یک استراتژی بازاریابی جا داد؟

طبق تحقیقات جدید ، ۴۴٪ از رهبران بازاریابی معتقدند که اتوماسیون به عنوان یک مهارت در سال ۲۰۲۰ اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد ، اتفاقی که باید در هنگام مجدد کارمندان و استخدام کارمندان جدید در سال ۲۰۱۹ در نظر داشته باشید.

استخدام

در اینجا چند روش برای یکپارچه کردن آن در استراتژی بازاریابی شما آورده شده است:

تغییر تمرکز به استراتژی

هدف از هر نوع اتوماسیون افزایش بهره وری است. پروژه های بازاریابی می توانند مطالبات زیادی را در منابع سازمان شما قرار دهند. اتوماسیون زمان را آزاد می کند که می تواند برای کارهایی که نیاز به تخصص منحصر به فرد اعضای تیم شما دارند ، مانند استراتژی و تعامل با مشتری ، وقت بیشتری صرف کنید.

فرآیندهای خودکار مراقبت از ارتباطات مشتری ، پرورش سرب ، برنامه ریزی محتوا ، مدیریت رسانه های اجتماعی ، تحقیقات بازار ، تجزیه و تحلیل خواهد بود. عملا هر وظیفه ای که نیاز به دخالت فعال بشر نداشته باشد. بنابراین اجرای اتوماسیون می تواند منجر به افزایش بهره وری و بهره وری بهتر برای تجارت شما شود.

برنامه ریزی

بازپرداخت بودجه

بهره وری سازوکار اصلی در اینجا است. وقتی اعضای تیم وقت دارند که روی وظایف اصلی خود تمرکز کنند ، این باعث می شود آنها بیشتر تولید شوند. به نوبه خود ، پروژه ها سریعتر و بدون نیاز به سرمایه گذاری در کارمندان اضافی تحویل داده می شوند.

سرمایه گذاری

اتوماسیون تخلیه کارهای تکراری را برطرف می کند و به شما این امکان را می دهد تا از متخصصان بیشترین بهره را ببرید. با این پس انداز ، کسب و کار شما می تواند بودجه را مستقیماً به کمپین ها بازگرداند تا بازده بیشتری را ببیند.

پشتیبانی از تعامل با مشتری

ارتباط مؤثر برای پرورش سرب یا یک رابطه بالقوه با مشتری بسیار مهم است. اما این کار به کارمندان نمی خواهد که تمام روز برای پرداخت ایمیل بپردازند. اتوماسیون ایمیل یکی از آسان ترین مکان ها برای شروع است ، به عنوان مثال ، هنگامی که بازدید کننده وب سایت تبدیل به شما می کند ، می توان دنباله ای از ایمیل های خودکار و به موقع نوشته شده را برای گرم نگه داشتن آن ها به سرب جدید ارسال کرد.

این دو مزیت واضح ایجاد می کند. اولا ، این اطمینان را می دهد که این ارتباط مهم به موقع ارسال شده است ، و ثانیاً ، نیازی به ورودی اضافی از طرف شما نیست. این قانون را یک بار تنظیم کنید و این همان است!

ایمیل به شما امکان پتانسیل اتوماسیون را می دهد. از آنجا ، برای پشتیبانی فوری مشتری در وب سایت خود ، پیشنهادات محدود به مدت زمان پیامک و یادآوری خودکار تلفن ، می توانید به قالب های دیگر مانند chatbots بروید. مشتریان بطور خودکار از پشتیبانی مورد نیاز خود در طول سفر دریافت می کنند.

جمع آوری تجزیه و تحلیل معنی دار

نرم افزار اتوماسیون داده های مربوط به سرب ، مشتریان ، فروش ، موفقیت کمپین و غیره را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. این به بازاریابان کمک می کند تا اثربخشی کمپین های گذشته و فعلی را ارزیابی کنند و پیش بینی کنند کدام استراتژی در آینده به خوبی کار خواهد کرد.

گزارش از این آنالیزهای خودکار به شما امکان می دهد هر مرحله از روند بازاریابی شما را بیاموزید و بهبود ببخشید. برندها همچنین می توانند از تست خودکار A / B بهره مند شوند ، که به آنها امکان می دهد برای حداکثر تأثیر ، محتوا را در زمان واقعی بهینه کنند.

۴ قدم کلیدی به سمت اتوماسیون

قبل از اجرای فرایندهای بازاریابی خودکار ، ایجاد گردش کار مهم است. این به تیم شما اجازه می دهد تا برای فرآیندهای جدید آماده شود و اطمینان حاصل کند که اتوماسیون بهترین نتیجه را برای برند شما به ارمغان می آورد. چهار مرحله کلیدی برای انجام وجود دارد:

۱ ٫ وظایف مناسب را شناسایی کنید :

به دنبال تکرارترین کارهای بازاریابی تیم های خود باشید. اینجاست که بیشترین سود حاصل از اتوماسیون را پیدا خواهید کرد. همانطور که در بالا ذکر کردیم ، به طور خودکار خودکار ایمیل های پاسخی ، به طور قابل توجهی می تواند بار اداری را برای تیم شما کاهش دهد. تمام وظایف بازاریابی فعلی خود را ترسیم کرده و مواردی را که وقت گیر است و با اتوماسیون سازگار است ، انتخاب کنید.

۲ The نرم افزار مناسب اتوماسیون را انتخاب کنید:

در مورد نرم افزار اتوماسیون گزینه های بی نهایت وجود دارد. فیلتر کردن بهترین موارد می تواند یک چالش باشد – خصوصاً هنگام شروع. ما شما را بعداً در این مقاله با کرم زراعت معرفی خواهیم کرد ، اما این نکته را نیز شایان ذکر است که ممکن است نرم افزاری وجود داشته باشد که مخصوص صنعت شما باشد. تحقیقات خود را برای بررسی گسترش دهیدk این قبل از انجام بلند مدت است. اکثر سیستم عامل ها یک آزمایش رایگان ارائه می دهند که به شما این امکان را می دهد تا نرم افزار را در محیط بی نظیر خود تست کنید و ارزیابی کنید که بهترین مناسب کدام است.

۳ Team به تیم خود آموزش دهید:

اگرچه اتوماسیون بلافاصله بازاریابی را کارآمدتر می کند ، معرفی نرم افزار و فرآیندهای جدید نیاز به سرمایه گذاری در آموزش برای کارمندان قابل استفاده دارد. این مهم است که اعضای تیم بدانند که اتوماسیون در روز کاری خود چگونه است ، و چگونه ممکن است نقش آنها دوباره مورد استفاده قرار گیرد. بر مزایای آن تأکید کنید و به کارکنان فرصتی دهید که سیستم های جدید را بطور کامل آزمایش کنند ، ضمن اینکه نگرانی های احتمالی آنها را نیز می پذیرند. پیش بینی می شود که اتوماسیون بازاریابی به یکی از مهمترین مهارت های بازاریابی تبدیل شود و مشاغل با توجه به افزایش سرمایه گذاری در حال حاضر و در آینده ، بر همین اساس پاسخ می دهند.

۴ ٫ ارزیابی اثربخشی اتوماسیون:

اجرای اتوماسیون پایان داستان نیست. ما توصیه می کنیم یک بررسی دوره ای از آنچه که به خوبی کار می کند ، چه چیزی را می توان بهبود داد و تأثیر اتوماسیون بر روی معیارهای کلیدی باشد. این به شما امکان می دهد تنظیمات مناسب را در زمان مناسب انجام دهید.

۵ سیستم عامل اصلی اتوماسیون

سیستم عامل های اتوماسیون بی شماری در آنجا وجود دارد ، و غربال کردن از طریق آنها می تواند زمان زیادی را ببرد. در اینجا پنج بهترین سیستم عامل برای متخصصان بازاریابی آورده شده است:

Marketo

Marketo یک سکوی آزمایش شده و آزمایش شده است که مورد علاقه هزاران متخصص بازاریابی قرار گرفته است. این برنامه شامل مدیریت تبلیغات ، ایمیل های خودکار ، تولید سرب ، ابزارهای بودجه بندی ، ردیابی بازدید کننده و پیام های شخصی است.

HubSpot

احتمالاً قبلاً از HubSpot شنیده اید ، و با دلیل خوبی. این یکپارچه و کاربر پسند است ، یک سیستم مدیریت محتوا ، بازاریابی ایمیل ، نظارت بر عملکرد ، رتبه بندی سرب و داده های تحلیلی در زمان واقعی را ارائه می دهد.

Customer.io

این بستر همه چیز در ارتباط است! Customer.io از داده های موجود در تعامل با مشتری برای ایجاد پیام های ایمیل ارسال شده استفاده می کند و براساس رفتار مشتری و قوانین از پیش تعیین شده خود ، اقداماتی را انجام می دهد. داده های گرفته شده توسط Customer.io همچنین به شما کمک می کند مشخصات غنی از هر سرب را ایجاد کنید.

ActiveCampaign

دوست داشتن چیزهای زیادی درباره ActiveCampaign وجود دارد. این امکان را به شما می دهد تا ضمن تهیه داده های تحلیلی روشنگری ، پشتیبانی از فروش و مدیریت ارتباط با مشتری ، اتوماسیون های مورد نیاز خود را به طور کامل سفارشی کنید.

جعفری

اگر تیم بازاریابی شما در درجه اول روی افزایش فروش متمرکز است ، Pardot گزینه بسیار خوبی است. این دستگاه برای تسریع خطوط لوله با استفاده از تولید سرب ، امتیاز دهی و پرورش و همچنین بازاریابی ایمیل سفارشی ، هشدار فروش و ادغام رسانه های اجتماعی ساخته شده است.

بر ایجاد محتوا تمرکز کنید

اتوماسیون از مکانیک بازاریابی مراقبت خواهد کرد ، اما تخصص شما هنوز برای پیام ارسال شده به مشتریان فعلی و آینده نگر بسیار مهم است. هنگام ایجاد محتوا برای کمپین های بازاریابی خودکار خود ، این نکات را در خاطر داشته باشید:

۱ Aud مخاطبان خود را بشناسید

ما قدردانی می کنیم که قبلاً این مورد را یک میلیون بار شنیده اید ، اما هیچ اهمیتی در شناخت اهمیت مخاطبان خود در داخل و خارج وجود ندارد. مشخصات دموگرافیک متوسط ​​، مکان ، علایق و عادات آنها را تعیین کنید. چه می خواهند ببینند؟ ایجاد شخصیت خریدار می تواند واقعاً به شما کمک کند تا مخاطبان خود را به روشی معنی دار هدف قرار دهید و محتوا را تحویل بگیرید که در واقع تأثیر بگذارد.

۲ The تنظیم آهنگ (و به آن بچسبید!)

صدای روایت شما یکی از مؤلفه های مهم ارتباط شما با مخاطبان خود است. بسته به نوع جمعیتی هدف ، شما می توانید یک لحن محکم ، شرکتی یا چیزهای گرمتر و گفتگو تر انتخاب کنید. هنگامی که نام تجاری شما صدای خود را پیدا کرد ، به آن بپیوندید – در غیر این صورت ، مخاطبان شما سوئیچ ها را خسته کننده و خاموش می یابند.

۳ Human انسان بمانید

حتی اگر روبات ها ایمیل های شما را ارسال می کنند ، محتوا به تبحر یک خالق انسانی نیاز دارد. ارتباطات را به گونه ای طراحی کنید که گیرنده معتقد باشد که فقط برای آنها ساخته شده است.

۴ ٫ آن را مخلوط کنید

در یک تار محتوا گیر نکنید! اگر سرب منجر به همان چیزها شود ، هفته به هفته ، آنها علاقه خود را به برند شما از دست می دهند. فرمت ها را تغییر دهید ، تصاویر خود را تازه کنید ، جسورانه و بی نظیر و مهمتر از همه – به مخاطبان خود دلیل دهید تا همچنان با شما درگیر شوند.

۵ Rel مرتبط باقی بمانید

روندهای زودگذر هستند ، اما اگر آنها را در زمان مناسب در آغوش بگیرید ، می تواند توجه مشتری های آینده را به خود جلب کند. در رویکرد خود محتاط باشید. شما لازم نیست که هر چرخشی را بچرخید ، فقط مواردی که مربوط به برند شما است!

به عنوان مثال ، پدیده “لباس سیاه و آبی / لباس سفید و طلایی” یک روز زمینه برای خرده فروشان لباس بود – به ویژه لباس فروشاو لباس می پوشد – اما صحبت در مورد آن در یک کمپین ایمیل چند ماه پس از این رویداد نتیجه ای غیرممکن خواهد داشت. بنابراین ، هنگامی که قطار روند حرکت می کند ، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به سرعت به روز شده است.

۵ راه برای بهینه سازی اتوماسیون

اگر به دنبال اجرای اتوماسیون در تجارت خود هستید ، در اینجا چند راهکار پیشرفته برای کمک به شما آورده شده است:

۱ Message پیام خود را بشناسید

قبل از شروع هرگونه فعالیت بازاریابی ، باید دقیقاً بدانید که می خواهید از آن خارج شوید. در غیر این صورت ، این تلاش بی پروا است و بعید است بتواند سود بسیار ملموس داشته باشد. این که آیا شما می خواهید بازدید کننده های بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید ، منجر به تولید جدید شوید ، باعث افزایش فروش یا افزایش سهم بازار شوید ، اتوماسیون می تواند کمک کند.

۲ Cont محتوای خود را شخصی کنید

ایمیل های عمومی قصد حذف آن را ندارند. مشتریان می خواهند از مارک هایی که از آنها خریداری می کنند ، قدردانی کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوا می تواند توسط نرم افزار اتوماسیون شخصی سازی شود و با این توهم که کاملاً مورد تأیید است ایجاد شود.

۳ ٫ از آزمایش A / B استفاده کنید

شرکت شما ممکن است قبلاً به عنوان بخشی از ارزیابی شما از فعالیتهای بازاریابی ، آزمایش A / B را انجام دهد ، اما خودکارسازی این روند بسیار سودمند است. و همچنین صرفه جویی در زمان ، آزمایش خودکار A / B ، داده های زمان واقعی را درباره تأثیر محتوای بازاریابی شما ارائه می دهد – به شما امکان می دهد در صورت لزوم تنظیمات سریع انجام دهید.

۴: تیم خود را سوار شوید

آموزش و ارتباطات باز برای اجرای موفقیت آمیز فرآیندهای خودکار ضروری است. ممکن است تیم شما از “یک کلمه” ، مترادف با روبات های جایگزین انسان ، احساس تهدید کند – یک فرض ناعادلانه در دنیای بازاریابی! به جای چیزی که از آن نترسید ، اتوماسیون فریم به عنوان روشی برای پذیرش ، با ابزارهایی که به تیم شما امکان می دهد کمتر روی موارد اضافی تمرکز کند ، و بیشتر روی استعدادی که برای آنها استخدام کرده اید ، بیشتر باشد.

۵: روی تجربه مشتری متمرکز شوید

در نهایت ، موفقیت در اتوماسیون بستگی به این دارد که مشتریان شما نسبت به آن چه واکنشی نشان می دهند. با استفاده از نقشه برداری از تجربه مشتری ، داده های معنی دار را برای ایجاد بازخورد در نقاط مهم لمسی جمع آوری کنید. این به شما امکان می دهد تا رویکرد خود را تغییر دهید و اتوماسیونهای جدید را که در آن ها مفید خواهد بود ادغام کنید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اتوماسیون تنها سودمند است تا زمانی که با مصرف کننده نهایی و خط تولید نهایی خود نتایج را می بینید. اگر آنالیز مورد نظر شما را نمی بینید ، موارد را کمی مخلوط کنید.

نتیجه گیری

از اتوماسیون سود زیادی دارد. راندمان بیشتر ، صرفه جویی در هزینه ، بهبود بهره وری ، داده های تحلیلی روشنگری و پشتیبانی بهتر مشتری. همه این مزایا برای متخصصان بازاریابی مقاومت ناپذیر است.

با داشتن برنامه ریزی خوب ، اهداف روشن ، آموزش تخصصی و محتوای بهینه سازی شده ، هر شرکتی می تواند اتوماسیون بازاریابی را پیاده سازی و موفقیت خوبی کسب کند. و این فرایندها خیلی بیشتر پیش می روند؛ پیش بینی می شود که بازار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۲ ۱۶ میلیارد دلار ارزش داشته باشد ، این زمان به ویژه مهیج است تا بتوانید اتوماسیون را به مارک خود بیاورید.

دلار

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا

About the author